Kojte své děti kde chcete a na hloupé moralisty nehleďte

Kojte své děti kde chcete a na hloupé moralisty, co brání nesmyslné konvence svých kulturních vzorů, nehleďte. Svobodu jim neberete. To, co jim berete, jsou pouze jejich morální představy o tom, co je a není správné. Chtějí Vás omezovat a zle o vás hovoří? Má to větší vypovídací hodnotu o nich. Sobectví a teror je pohoršený pocit z kojení na veřejnosti, kterým si lidé chrání často nevědomky své kulturní vzory a nebo kojící matka, jíž kojení chtějí zakázat či posílat ji jinam a zlořečí ji právě jen kvůli svým pocitům, jež často získávají díky svým kulturním vzorům? Ve chvíli, kdy Vás bude pravidly, konvencemi či zákony někdo svazovat, tehdy se jedná o potlačování práv v konkrétních případech, kdy třeba vykážete kojící matku z veřejného místa či jí to zákonem zakážete kojit na veřejnosti nebo ji dav bude pronásledovat nejen psychickým zlořečením.


Citace z článku “Kojoteror”, magazín Expres) “Takže, milé dámy, kojte si podle potřeby, ale nemusíte to nutně demonstrovat a strkat všem pod nos. Každý máme jiné vidění světa, pocházíme z jiného prostředí a někomu to jen nemusí být příjemné. Vždyť svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého, že?” https://www.expres.cz/tamara-klusova-kojeni-na-verejnosti-d7j-/celebrity.aspx?c=A180803_141726_dx-celebrity_krio

ad svoboda) Kojení na veřejnosti neohrožuje tvoji svobodu, ale tvoje morální pravidla a konvence (tvůj kulturní vzor). To, zda-li se takto někdo fotí na instagram a snaží se o aktivismus, ukázat druhým, že je to přirozené, je pouze jeho volba, jež ohrožuje pouze tvůj morální vkus. Až tehdy, pokud bys to chtěl(a) zakázat, tak to je poté ohrožení svobody, kdy druhé utlačuješ pravidly či legislativním rámcem, dle svého morálního vidění světa, jako to některé státy mají, kde se musí třeba ženy zahalovat atd. apod.

David S.: Sex je taky přirozený a nevšiml jsem si, že by se s tím někdo vytahoval na veřejnosti… Taky vyměšování je přirozené a fotku na instagramu jsem s tím neviděl…

ad David) David srovnal či zařadil kojení mezi vyměšování a sex. Srovnal chlubení se kojením na instagramu a kojení na veřejnosti s vyměšováním a sexem, což má nějakou vypovídací hodnotu o Davidovi. Jedná se o typickou klamnou analogii, kdy dva jevy jsou si něčím podobné – činí to na veřejnosti, je to přirozené, ale nemusí mít stejné vlastnosti.  To, že jsou některé věci přirozené a jsou na veřejnosti, neznamená, že musí mít stejné vlastnosti, tzn. i stejné morální či jakékoliv měřítko atd., a rozdíl ve vnímání je určen kulturními vzorci, jež získáváme již od narození a jež si pak nevědomky či z části do nějaké míry vědomě, podporujeme pomocí logických klamů. Klamná analogie vyvolává dojem, že dva jevy, jež se sobě něčím podobají, mají stejné vlastnosti a lidé poté analogicky řadí k sobě různé věci, aby vzbudili stejný dojem odporu či pozitivní reakce na daný problém.

Ano, to jsou jeho morální pravidla dle kulturních vzorů a konvencí, kdy svoboda je ohrožena ale až následně legislativním rámcem, konvencemi, na základě našeho vidění světa. Je přirozené, že se lidem nelíbí různé věci a mají poté jinak nastavené své morální hodnoty, kdy si poté klamnou analogií často chtějí podpořit jakýkoliv svůj kulturní vzor, morální měřítka a konvence, kdy následně tvoří takový legislativní rámec, jež potlačuje práva druhých (nucené zahalování žen či naopak zákaz zahalování atd. apod.).

Samozřejmě, že lidem přijde řada věcí nevhodná či nepřirozená, jelikož není zažitá v daném prostředí (dle kulturního vzorce) a ne nutně to znamená, že to je špatné, když takové vidění mají a ne nutně to znamená, že když se někdo nechová podle jejich měřítek, že to je špatné. Respektování druhých má tedy řadu kauzalit.

Už vidím, že by mohl někdo uvést klamnou analogii kouření cigaret, jež je pro lidi také přirozenou věcí (jako druh máme své záliby), ale už tím ohrožují zdraví druhých, když si zapálí před druhými a obě skupiny pak by měly respektovat vzájemný prostor např. tak, že také nepolezu ke kuřákům či poodstoupím od těch kamarádů, co si zapálí aniž bych jim to vyčítal a jako kuřák si nezapálím před druhými, pokud se nezeptám či to není vyhrazení místo. Samozřejmě je to pak jejich vlastní svědomí, když poté zvyšují náklady v nemocnicích na léčbu, avšak to zas podmiňuje výzkum atd. (taktéž život by byl příliš jednotvárný).

Zabíjení je také pro náš druh přirozené a stěží to mohu srovnávat se všemi předešlými příklady. Tudíž taktéž vytváříme falešná dilemata a klamné analogie tam, kde může existovat celá řada kauzalit.

PS, pokud někdo bude mít sex na veřejnosti či se tím chlubit na instagramu, mně to např. nebude vadit, ale dle smýšlení nejen většiny v daném státě si utvoří lidé pravidla a legislativní rámec, jež to zakážou. Opět se to nedá srovnávat s kojením a jedná se o klamnou analogii.

Smyslem aktivismu je poukázat či snažit se bortit některé konvence a zažité představy atd. Měli bychom upozorňovat ale až na extrémy tam, kde je ohroženo zdraví, lidská práva a to u jakýchkoliv kulturních vzorů (starých i nových), jež si chtějí podpořit své vidění světa. Kojení jim není.

Mirka T. Kojte kdy miminko potřebuje a na všechny pokrytce se vykašlete. Dávat do roviny kojení a vyměšování je ubohost a to nemluvím o tom, že velká část mužské populace je schopna močit celkem kdekoli.


update pro lepší pochopení předešlých výroků)

Kulturní vzorce, jež si společnost vytváří, určují často nevědomky (mozek je jimi ovlivňován od narození a na základě nich často retrospektivně nevědomky posuzujeme pozorovaný jev a máme z něj nějaké pocity), a tedy zda-li se nám dané bude líbit či nikoliv a určují naše morální hodnoty, jímž se učí mozek od narození díky prostředí v němž člověk vyrůstá a na jejichž základě následně utváříme legislativní rámce, jež mnohdy vedou a vedly k potlačování práv lidí. (práva žen, jinak orientovaných, různých etnik atd.)

Tudíž neurčují to, co je a není přirozené (přirozené je paradoxně totiž vše pro náš druh, všechny interakce), ale utváří konvence, pravidla a legislativní rámce, co si myslíme, že je a není správné, etické, morální ze všech interakcí a dle nich hodnotíme druhé a na základě nich nevědomky utváříme logické klamy (přirozená vlastnost mozku), abychom si je podpořili, to, co považujeme za správné či nikoliv, dle našich kulturních vzorů.

Tzn. každý bude vnímat kojení na veřejnosti jinak, právě nejčastěji díky kulturním vzorům, jimiž byl a je mozek ovlivňován a následně si nevědomky ztotožňujeme s obrazem v mozku (viz, různé vnímání toho, co je a není správné dle regionů, států, území apod.). Příklady si může každý najít sám s dostatečnou inteligencí. Viz třeba arabský svět, “africký”, “evropský” atd.

To, co si myslíme, že je správné atd., dle našich kulturních vzorů, nemusí a často neodpovídá relevanci. Naše vnímání toho, co je a není správné i pocity se mohou měnit s nově vznikajícími vzorci (např. New York představuje takové nejviditelnější extrapolované místo).


Nela Mrázová
Vážená – souhlasím s pisatelkou, kojte si, ale nenuťte ostatní aby koukali na vaše vyvalená “vemena” nikdo na to není zvědavý. Nebo si myslíte, že jste jediná na světě kdo má dítě a kdo kojí? Jenže ty rozumné to dělají někde v klidu a ne na veřejnosti. ty praštěné mezi které nejspíš asi patříte i Vy k tomu potřebují diváky. To samé matky s dítětem v MHD, dítě ječí, řve, trucuje a matka “čumí” z okna. Vůbec káča nerespektuje to, že lidi jedou z opráce mají svoje starosti, problémy, jsou unavení a musí poslouchat rozječeného spratka, kterého si neumí a možná ani nechce matka zklidnit. Žádný ohled, žádný respekt k druhým – jen neomalenost, drzost a především sobectví.

ad Mrázová) Logický klam kvalifikují jazyk (rozumní to dělají, viz třeba wiki), dále dovolávání se většiny, mluvte za sebe. Respekt na to, že se Mrázová nechce koukat na to, jak někdo kojí dítě? Tak se nedívejte, když Vás to tak pohoršuje, nikdo Vás nenutí. Křičící dítě není kojení, opět logický klam klamná analogie. Sobectví je Váš pohoršený pocit z kojení na veřejnosti, který si chráníte a nebo kojící matka, jež to chcete zakázat či posílat jinam? Ad potřebuje diváky) Ad hominem, příspěvek Mrázové má vypovídací hodnotu spíše o ní než o oponentovi

Renata Valachová, S článkem souhlasím,všeho s mírou a ne jen ukazovat já jsem matka a mohu si dovolit vše a vy to budete respektovat.A proč se u těchto všech činností fotit a dávat na odiv.Dělám to přeci pro sebe a své dítě.Mimo téma:proč?-nejúspěšnější hudebník současnosti-bývávalo!!

ad Renata) Tím, že kojí na veřejnosti a dává kojení na odiv, říká, že si může dovolit vše? Vy se nemusíte dívat. Na focení s miminkem a kojení není nic špatného. Tím, že tak činní, tak to nedělá pro sebe a své miminko? Nerespektuje pouze Váše morální představy a ještě to dává na instagram? Víc takových 🙂 Nemusíte se dívat.

Jitka H., nejlepší je, že tyhle dámy nic v životě nedokázaly, většinou jsou bez škol, se švihlými názory. Nějak upoutat musí, že, tak proč nevystrkovat na zahrádkách a v kavárnách prsa :-),, ale jo, mě se to taky hnusí, protože to navíc ukazuje povahu matky. My jsme měly taky děti a nevím, že by si někdo neuměl naplánovat vycházku s čajíčkem. pravda tehdy se chodilo na procházku, dneska se leze po obchodech a kavárnách. Není se čím chlubit i chlapi mají víc rozumu než ty jejich družky.

ad Jitka) Tak to matky v dokumentech o Africe kojí přímo na kameru. Hrozné, ty musí mít povahu. Děsivé, co si dnes lidé dovolí v obchodech a kavárnách. Kojit děti, představte si to. Každý to může vidět a ještě činí “aktivismus” a dávají fotky na instagram, čímž pění krev všem moralistům, jež brání své kulturní vzory. Určitě nic nedokázaly a jejich povaha je hrozná a určitě se tím jen chlubí. Víc takových matek a méně moralistů jako Jitka Havelková

Nela Mrázová, Pokud Vy rád okukujete kojící, tak jen se dívejte, možná jste nějaký “úchyl” co se taky rád předvádí (někde s šourkem v ruce schovaný ve křoví – i tací jsou čas od času vidět), na rozdíl od Vás znám hodně chlapů co se cítí nepříjemně, pokud jsou nuceni se dívat ač o to nestojí, většinou neví kam s očima. Vy evidentně víte a nejspíš jste jedním z těch “čumilů” co se mu taková pipka s prsem venku i líbí, tak je to vaše věc, můžete se dívat od rána do večera v Praze je takových pipin víc než dost, pokud nemáte co dělat, tak se tomu můžete věnovat na plný úvazek.

ad Nela Mrázová) Zamyslete se nad sebou. Vaše výroky o druhých mají vypovídací hodnotu o Vás. Jedná se o ad-hominem, jež neustále používáte na podporu svého morálního pocitu a kulturního vzoru. Kojení je zcela přirozená věc a ničím neuráží. Kojící matka neohrožuje Vaši svobodu, ale pouze Vaše morální pravidla a pocity z kojení, jež cpete druhým a chcete je omezovat. Nemusíte se dívat. Vám bych své dítě k výchově nesvěřil. Raději se ani nedívejte na dokumentární filmy.

Lojzka Novotna> Paní Havelková má naprostou pravdu. Jsou hysterici, jako třeba manželé Klusovi, kteří se hledali až se našli, jsou ale i civilizované matky, co nepřebírají moresy z Afriky, protože v Africe nejsme, asi Vám to ušlo.

Měla jsem také děti a necítila jsem nikdy potřebu se veřejně svlékat, vystavovat bradavky a producírovat se na veřejnosti. Dámy tohoto ražení jsou švihlé slepice. Moje a děti paní Havelkové jsou normální, protože mají normální matky.

Paní Klusová dělá to, co její manžel, že zcela bolševicky požaduje, aby její názory sdíleli všichni a to samé požadujete i Vy. Ale my už 28 let nemáme jednotný, jediný názor, jak tu kdysi bylo zvykem a nařízením KSČ. Na své názory máme právo, zvláště tehdy, pokud je máme evropské, ne africké, pane.

ad Lojzka Novotna) Paní Klusová či já nevyžadujeme vůbec nic, svobodně vyjadřujeme svůj názor, stejně jako Vy a nemusíte s ním souhlasit ani jej číst. Ve chvíli, kdy Vás bude pravidly, konvencemi či zákony někdo svazovat, tehdy se jedná o potlačování práv v konkrétních případech, kdy třeba vykážete kojící matku z veřejného místa či jí to zákonem zakážete kojit na veřejnosti nebo ji dav bude pronásledovat nejen psychickým zlořečením.

Nemusíte její názory sdílet. Já nemusím s Vámi souhlasit v ničem, co říkáte, ale budu hájit Vaše právo názory říkat. Vy, dle svých morálních měřítek, zlořečíte druhé a podsouváte jim nějaké vlastnosti stejně jako níže lidé v diskuzích jenom proto, abyste si obhájila svůj morální pocit z kojení na veřejnosti, jež je nevědomky dán kulturními vzory, jež nás ovlivňují již od narození.

Vašemu logickému klamu se říká ad-hominem, kdy zlořečíte druhé a podsouváte jim nějaké vlastnosti na podporu svého morálního pocitu, jež je obvykle dán či podmíněn kulturními vzory. Naštěstí se civilizovaný člověk nepozná podle toho, zda-li kojí na veřejnosti.


R E S U M E


Kojte své děti kde chcete a na hloupé moralisty, co brání ty iracionální konvence svých kulturních vzorů či jejich částí, nehleďte. Svobodu jim neberete. To, co jim berete, jsou pouze jejich morální představy o tom, co je a není správné. Chtějí Vás omezovat a zle o vás hovoří? Má to větší vypovídací hodnotu o nich. Sobectví a teror je pohoršený pocit z kojení na veřejnosti, kterým si lidé chrání často nevědomky své kulturní vzory a nebo kojící matka, jíž kojení chtějí zakázat či posílat ji jinam a zlořečí ji právě jen kvůli svým pocitům, jež často získávají díky nejen svým kulturním vzorům?


volné pokračování, příklad:

Tak jako muži tak i ženy mohou malovat lidskou krásu, tu, jež je pro ně inspirující:  https://kultura.zpravy.idnes.cz/l-origine-du-monde-puvod-sveta-gustave-coubert-fqr-/vytvarne-umeni.aspx?c=A180925_150101_vytvarne-umeni_kiz

Na hloupé moralisty, co brání ty iracionální konvence svých kulturních vzorů či jejich části, nehleďte. Svobodu jim neberete. To, co jim berete, jsou pouze jejich morální představy o tom, co je a není správné. Chtějí Vás omezovat a zle o vás hovoří? Má to větší vypovídací hodnotu o nich. Sobectví a teror je pohoršený pocit z obrazu, kterým si lidé chrání často nevědomky své kulturní vzory a nebo autor či autorka obrazu, jíž chtějí umění zakázat či posílat je jinam a zlořečí je právě jen kvůli svým pocitům, jež často získávají nejen díky svým kulturním vzorům?